Oferta

Zapraszamy na PODYPLOMOWE STUDIA GOSPODARKA PRZESTRZENNA w Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku. Są one nakierowane na przekazanie wiedzy z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz programowania rozwoju miast, gmin i regionów. Zgodnie z nowymi regulacjami prawnymi dają one możliwość i przygotowują do wykonywania działalności urbanistycznej, związanej z planowaniem urbanistyczno-architektonicznym i przestrzennym.

W dniu 10.08.2014 r. weszły w życie przepisy deregulujące zawód urbanisty (zgodnie z art. 29 oraz art. 30 ustawy z 9.5.2014 r. o ułatwieniu dostępu do wykonywania niektórych zawodów regulowanych – Dz.U. z 2014 r. poz. 768). Dotychczas zawód urbanisty mogły wykonywać osoby, które uzyskały uprawnienia urbanistyczne w trzech możliwych wariantach, tj :

  • zdobyły wykształcenie wyższe na kierunkach architektura, urbanistyka lub gospodarka przestrzenna i wykazały się dwuletnim doświadczeniem zawodowym związanym z gospodarką przestrzenną;
  • zdobyły wykształcenie wyższe, którego program zawierał zagadnienia związane z architekturą, urbanistyką albo gospodarką przestrzenną (minimum 90 godzin) oraz uzupełniły edukację o studia podyplomowe z zakresu planowania przestrzennego, urbanistyki lub gospodarki przestrzennej, a także odbyły 3-letnią obowiązkową praktykę;
  • zdobyły wykształcenie wyższe, uzupełnione o studia podyplomowe z zakresu planowania przestrzennego, urbanistyki albo gospodarki przestrzennej i wykazały 3-letnie doświadczenie zawodowe związane z gospodarką przestrzenną.

Dodatkowo kandydat musiał zdać egzamin ze znajomości przepisów prawnych w zakresie gospodarki przestrzennej oraz z praktycznego zastosowania wiedzy urbanistycznej.

Po deregulacji (uwolnieniu zawodu urbanisty) utrzymano jedynie wymóg posiadania wykształcenia wyższego, uzupełnionego o studia podyplomowe z zakresu gospodarki przestrzennej. Zlikwidowano zatem wymóg wykazania się 3-letnim doświadczeniem zawodowym związanym z gospodarka przestrzenną oraz wymóg zdania egzaminu. Następuje również zniesienie obligatoryjnej przynależności do samorządu zawodowego, co w konsekwencji powoduje likwidację izby zawodowej urbanistów.

 Cel studiów

Dostęp do zawodu urbanisty jest otwarty. Osobom zainteresowanym profesjonalnym kształtowaniem przestrzeni, tworzeniem racjonalnych rozwiązań urbanistycznych, planowaniem zagospodarowania przestrzennego w różnych wymiarach, oferujemy praktyczne studia podyplomowe, odpowiadające obowiązującym już wymogom prawnym. Studia trwają 2 semestry i obejmują 180 godz. Zostaną przeprowadzone w systemie zjazdów sobotnio-niedzielnych.

 Program ramowy

  1. Podstawy gospodarki przestrzennej
  2. Planowanie przestrzenne
  3. Projektowanie urbanistyczne
  4. Przyrodnicze podstawy gospodarowania przestrzenią
  5. Prawne podstawy gospodarki przestrzennej
  6. Społeczno-kulturowe uwarunkowania gospodarki przestrzennej
  7. Geograficzne Systemy Informacji (GIS) w gospodarce przestrzennej
  8. Gospodarka nieruchomościami i gruntami
  9. Gospodarka przestrzenna gmin
  10. Programowanie rozwoju regionalnego
  11. Zagadnienia przestrzenne Europy
  12. Rewitalizacja obszarów zurbanizowanych
  13. Administracja i samorząd terytorialny
  14. Marketing terytorialny
  15. Seminaria i ćwiczenia projektowo-planistyczne.

Warunki ukończenia:
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych otrzymuje się pod warunkiem zaliczenia wszystkich przedmiotów i uzyskania pozytywnej oceny przygotowanego projektu.

Koszty studiów :
– wpisowe: 100zł
– czesne: 3400zł
– opłata archiwizacyjna oraz za wydanie świadectwa : 130zł.

Celem studiów jest dostarczenie słuchaczom specjalistycznej wiedzy oraz umiejętności niezbędnych do analizy i rozstrzygania problemów administracyjnych i decyzyjnych w procesie zarządzania kadrami. Wiedza ta pozwoli słuchaczom na praktyczną realizację etapów procesu kadrowego, m.in. z obszaru tworzenia regulaminów formalnych, zatrudniania, motywacji, ocen pracowniczych itd.

Korzyści
Słuchacze studiów nabędą szereg umiejętności niezbędnych do oceny i analizy zjawisk i procesów zachodzących w procesie kadrowym. Szczególne znaczenie ma tu nabycie praktycznej umiejętności postępowania w sytuacjach problemowych i wypracowywaniu decyzji strategicznych przez kadrę kierowniczą.

Program
Program studiów obejmuje 200 godzin zajęć realizowanych w trakcie dwóch semestrów. Podczas zajęć słuchacze zapoznają się przede wszystkim z praktyką procesu kadrowego oraz konkretnymi rozwiązaniami i rozstrzygnięciami prawnymi w zakresie prawa pracy, czasu pracy, płac, nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy, zasiłków i ubezpieczeń społecznych, podatków itd.

Słuchacze
Studia adresowane są do osób, które chcą mieć lub już mają kontakt z pracą w działach personalnych, a także do osób, które samodzielnie funkcjonują w obszarze decyzji kadrowych (np. małe firmy, doradztwo).

Wykładowcy
Kadrę wykładowców stanowi grono wysoko wyspecjalizowanych specjalistów, posiadających rozległą wiedzę teoretyczną oraz umiejętności praktyczne. Zespół wykładowców prowadzących zajęcia w ramach studiów stanowią praktycy, głównie kierownicy działów personalnych średnich i dużych firm Polski północno-wschodniej oraz pracownicy i doradcy w zakresie zarządzania i zarządzania kadrami. Daje to słuchaczom gwarancję udziału w zajęciach o najwyższym poziomie i stopniu aktualności przekazywanej wiedzy.

Warunki zaliczenia i organizacja
Zajęcia realizowane są w postaci wykładów oraz form interaktywnych, takich jak: zajęcia ćwiczeniowe, warsztaty, case study.

Studia trwają dwa semestry. Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele mniej więcej co dwa tygodnie. Każdy przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę. Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych otrzymuje się po zaliczeniu wszystkich przedmiotów i zdaniu egzaminu końcowego.

Program studiów

  • Polityka i proces kadrowy, dział personalny w organizacji
    Strategie i zarządzanie kadrami, koszty pracy, modele polityki personalnej, zmiany w strukturze organizacyjnej i zmiany roli działu personalnego.
  • Proces zatrudnieniowy
    Nawiązywanie stosunku pracy, umowy, świadczenia, dokumentacja pracownika.
  • Czas pracy, regulacje urlopowe i zasiłki Przepisy, rozliczenie czasu pracy, typy urlopów, typy zasiłków, regulacje formalno-prawne
  • Szkolenie i doskonalenie
    Proces, procedury, obowiązki pracownika i pracodawcy
  • System motywacyjny
    Wartościowanie prac, taryfikacja, wynagrodzenie za pracę, płaca zasadnicza, premie, nagrody, pozostałe składniki wynagradzania, obowiązki pracownika i pracodawcy.
  • Ubezpieczenia i podatki w systemie wynagrodzeń
    Zasady i dokumentacja ubezpieczeniowa, systemy opodatkowania, przychody i świadczenia
  • Proces derekrutacyjny, zmniejszanie zatrudnienia Regulacje prawne, stosowane metody w praktyce, obowiązki pracodawcy, prawa pracownicze i ochrona stosunku pracy
  • Systemy ocen i kontroli pracowniczej
    Regulacje formalno-prawne systemów kontroli, ocena okresowa i budowa systemu, funkcjonalność i powiązania ocen z systemem motywacyjnym
  • Tworzenie regulaminów i przepisów wewnętrznych
    Regulamin organizacyjny, regulamin pracy, regulamin ZFŚS, regulamin wynagrodzeń, regulamin pracowniczy, zakładowy układ zbiorowy pracy, negocjacje w praktyce.
  • Pozostałe etapy procesu kadrowego w praktyce
    Informacja i komunikacja interpersonalna, BHP, ścieżki kariery, rynek pracy, odpowiedzialność społeczna organizacji.
  • Systemy informatyczne w praktyce kadrowo-płacowej

Koszty studiów:

  • wpisowe: 100 zł,
  • czesne: 2900 zł,
  • opłata archiwizacyjna i za wydanie świadectwa: 130 zł.

ze szczególnym uwzględnieniem modułu dotyczącego monitoringu działalności oświatowej – ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej

Kierownikiem merytorycznym jest: dr Zofia Trancygier – Koczuk

Adresatami studiów są wicedyrektorzy szkół i placówek oświatowo-wychowawczych, nauczyciele pragnący zdobyć uprawnienia do zajmowania stanowiska dyrektora. Studia podyplomowe uprawniają do zajmowania stanowiska dyrektora szkoły /placówki oświatowo –wychowawczej /.

PODSTAWA PRAWNA
-Ustawa z dnia 27 lipca 2005 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym /Dz.U.Nr 164, poz.1365 z późniejszymi zmianami/,
-Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowiska kierownicze w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek /Dz. U. Nr. 184 z dnia 3 listopada 2009r., poz. 1436/.

CELE STUDIÓW

  • wyposażenie uczestników w wiedzę, praktyczne umiejętności oraz narzędzia niezbędne do kierowania szkołą lub placówką opiekuńczo-wychowawczą
  • przygotowanie do prawidłowego i efektywnego zarządzania
  • spełnienie warunków wymaganych do wzięcia udziału w konkursie na dyrektora szkoły.

RAMOWY ROGRAM STUDIÓW

  • Podstawy organizacji i zarządzania
    Monitoring działalności oświatowej
    Nadzór pedagogiczny w świetle obowiązującego prawa
    Metodologie badań pedagogicznych. Zarys.
    Ewaluacja zewnętrzna. Organizacja, metodologia, efekty.
    Ewaluacja wewnętrzna w szkole:
    Wybór obszarów poddanych badaniu i określenie standardów.
    Organizacja badania. Triangulacja źródeł i metod. Narzędzia.
    Prowadzenie badań. Problemy komunikacyjne. Etyka badacza.
    Opracowanie wyników i wniosków.
    Wykorzystanie wyników ewaluacji w dalszej pracy.
  • Zarządzanie kadrami. Systemy motywacyjne.
  • Zarządzanie konfliktami w zespole. Negocjacje.
  • Podejmowanie decyzji w warunkach niepewności.
  • Planowanie budżetu szkoły. Zadania organu prowadzącego.
  • Elementy marketingu w promocji szkoły.
  • Elementy psychologii.
  • Prawo oświatowe.
  • Prawo pracy. Karta Nauczyciela.
  • Odpowiedzialność cywilna.
  • Systemy informacyjne w zarządzaniu oświatą.
  • Seminarium dyplomowe.
  • Praktyki w szkole lub placówce oświatowo-wychowawczej.

Koszty studiów:
– wpisowe: 100zł
– czesne: 2900zł
– opłata archiwizacyjna oraz za wydanie świadectwa : 130zł.

Ramowy program studiów

  • Status prawny i odpowiedzialność pracowników samorządowych
  • Współrządzenie w administracji publicznej
  • Jawność działania administracji publicznej i ochrona informacji niejawnych
  • Podstawy zarządzania publicznego
  • Organizacja i zarządzanie w administracji
  • Zarządzanie potencjałem ludzkim w samorządowej jednostce organizacyjnej
  • Podstawy planowania strategicznego na szczeblu terytorialnym
  • Zarządzanie jakością w urzędzie
  • Regiony i regionalizmy w Europie
  • Marketing terytorialny
  • Metody wykorzystywania informacji publicznej
  • Podstawy finansów publicznych i samorządowej gospodarki budżetowej
  • Zarządzanie finansami w administracji samorządowej
  • Postępowanie administracyjne
  • Zamówienia publiczne
  • Postępowanie w sprawach podatków i opłat lokalnych
  • Procedury dotacyjne w administracji samorządowej
  • Audyt wewnętrzny i kontrola zarządcza w administracji samorządowej
  • Sądowa kontrola administracji samorządowej
  • Europejskie i krajowe wzorce etyki urzędniczej
  • Public relations w jednostkach administracji publicznej
  • Standardy obsługi klienta w urzędzie i wizerunek pracownika administracji

Koszty studiów:

  • wpisowe: 100 zł,
  • czesne: 2900 zł,
  • opłata archiwizacyjna i za wydanie świadectwa: 130 zł.

Celem studiów jest przekazanie praktycznej wiedzy z zakresu rachunkowości i prawa podatkowego. Zajęcia będą prowadzone przez wybitnych prelegentów – praktyków (doradców podatkowych, radców prawnych), czołowych wykładowców z zakresu rachunkowości i prawa podatkowego, którzy dzięki swojemu dydaktycznemu jak i praktycznemu doświadczeniu przekażą wiedzę, która ułatwi codzienną pracę, ale także przygotuje do państwowego egzaminu na doradcę podatkowego.

Adresatami studiów są osoby z wykształceniem wyższym bez względu na ukończony kierunek studiów, które chcą poszerzyć swoją wiedzę z zakresu prawa podatkowego i rachunkowości, a przede wszystkim osoby pracujące, bądź też zamierzające podjąć pracę jako księgowi, doradcy podatkowi, pracownicy organów podatkowych i skarbowych, a także osoby związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, dla których poszerzona wiedza z tego zakresu jest niezbędna w podejmowaniu codziennych decyzji.

Ramowy program studiów

  • Rachunkowość finansowa
  • Programy finansowo-księgowe
  • Sprawozdawczość finansowa
  • Rachunek kosztów
  • Rachunkowość zarządcza
  • Międzynarodowe Standardy Rachunkowości
  • Wnioski o płatność – zasady rozliczania projektów unijnych
  • Prawo pracy
  • Prawo cywilne i administracyjne
  • Ogólne prawo podatkowe
  • Postępowanie podatkowe
  • Kontrola podatkowa
  • Opodatkowanie dochodów osób fizycznych
  • Opodatkowanie dochodów osób prawnych
  • Podatek od towarów i usług (VAT)
  • Podatek akcyzowy
  • Podatki i opłaty samorządowe
  • Sporządzanie pism w sprawach podatkowych – warsztaty

Koszty studiów:

  • wpisowe: 100 zł,
  • czesne: 2900 zł,
  • opłata archiwizacyjna i za wydanie świadectwa: 130 zł.

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 2.11.2004 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy nakłada obowiązek na pracowników służby BHP zatrudnionych na stanowisku inspektora, starszego inspektora, specjalisty, starszego specjalisty i głównego specjalisty do spraw BHP posiadania zawodu technika BHP lub wykształcenia o kierunku lub specjalizacji BHP albo ukończenia studiów podyplomowych w zakresie BHP.

Celem studiów jest zapoznanie słuchaczy z aktualną wiedzą i umiejętnościami w zakresie BHP. W trakcie studiów słuchaczom przedstawiane są informacje dotyczące nauki o bezpieczeństwie pracy, prawnych uwarunkowaniach zapobiegania zagrożeniom, metod analizy i oceny ryzyka zawodowego, metod badania wypadków, ich dokumentowania i profilaktyki, koszty bezpieczeństwa oraz czynnik ludzki w zarządzaniu bezpieczeństwem pracy.

Korzyści

Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych daje uprawnienia do pracy na stanowisku inspektora BHP w firmie i specjalisty z zewnątrz (umożliwia prowadzenie szkoleń i kursów BHP).

Ramowy program studiów

  • Regulacje prawne ochrony pracy
  • Podstawy mechaniki
  • Podstawy materiałoznawstwa
  • Działalność gospodarcza w obszarze BHP
  • Ergonomia i fizjologia w kształtowaniu warunków pracy
  • Rola i zadania organów kontrolnych w zakresie BHP
  • Służba Bezpieczeństwa i Higieny Pracy w nowym systemie prawnym
  • Ochrona przeciwpożarowa
  • Zasady stosowania znaków i sygnałów bezpieczeństwa
  • Ochrona środowiska naturalnego
  • Organizacja i metody szkolenia w zakresie BHP
  • Psychologia pracy
  • Pierwsza pomoc przedlekarska w nagłych wypadkach
  • Analiza i ocena dokumentowania wypadków w obszarze BHP
  • Czynniki niebezpieczne, szkodliwe i uciążliwe występujące w procesach pracy
  • Ocena ryzyka zawodowego
  • Prace szczególnie niebezpieczne oraz substancje niebezpieczne
  • Podstawy dydaktyki w szkoleniach dorosłych
  • Zarządzanie zasobami

Koszty studiów:

  • wpisowe: 100 zł,
  • czesne: 2900 zł,
  • opłata archiwizacyjna i za wydanie świadectwa: 130 zł.

Współczesny rynek wraz ze swoimi uwarunkowaniami wymusza na funkcjonujących na nim podmiotach poszukiwanie takich rozwiązań, które zapewniają im wysoki poziom efektywności i tym samym możliwości perspektywicznej egzystencji. W konsekwencji logistyka odgrywa coraz większą rolę w nowocześnie zarządzanych przedsiębiorstwach. Przyczynia się do osiągania efektów ekonomicznych i rynkowych, stanowi kluczową kompetencję w całym systemie tworzenia i dostarczania wartości dla klienta.

Odpowiednio zastosowany system logistyczny pozwala na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej oraz maksymalizację dochodów właścicieli poprzez zmniejszenie kosztów, szybkie dostarczenie produktów odpowiadających oczekiwaniom klientów oraz osiągnięcie wysokiego stopnia pewności i elastyczności przebiegu procesów.

Działania i rozwiązania logistyczne stwarzają dogodne uwarunkowania dla wzrostu wartości przedsiębiorstwa poprzez: zwiększenie przepływów pieniężnych, redukcję ryzyka wynikającego z zmniejszenia i nieprzewidywalności przepływów gotówkowych, wzrost wartości netto dla klienta, wzrost bieżącej wartości klienta dla firmy oraz efektywne wykorzystanie majątku przedsiębiorstwa.

Personel realizujący zadania logistyczne musi myśleć o efektywności działania wykraczającego poza ramy własnej firmy. Logistyk jest poszukiwanym specjalistą zdolnym znaleźć nowe rezerwy, obniżyć koszty działalności, stworzyć nowy potencjał, usprawnić zarządzanie i zdobyć przewagę na rynku.

Celem studiów jest przygotowanie profesjonalnych menedżerów zajmujących się planowaniem, sterowaniem i koordynacją procesów przepływu dóbr i informacji, w których uczestniczą podmioty gospodarcze krajowe i zagraniczne. Studia umożliwiają również zdobycie kompleksowej wiedzy z zakresu budowania systemów logistycznych, a także zarządzania nimi w różnych przedsiębiorstwach przy wykorzystaniu systemów informatycznych i komunikacyjnych.

Adresaci studiów

  • pracownicy komórek logistycznych w firmach produkcyjnych, handlowych i usługowych, którzy swoje praktyczne doświadczenia chcą uzupełnić aktualną wiedzą;
  • osoby, które chcą podjąć pracę na stanowiskach związanych z logistyką;
  • osoby zainteresowane podnoszeniem własnych kompetencji zawodowych.

Ramowy program studiów

  • Podstawy logistyki
  • Zarządzanie logistyczne
  • Kształtowanie systemów logistycznych
  • Logistyka zaopatrzenia
  • Logistyka produkcji
  • Logistyka dystrybucji
  • Logistyczna obsługa klienta
  • Koszty logistyki i rachunek kosztów działań
  • Strategie logistyczne
  • Systemy informatyczne w logistyce
  • Zarządzanie jakością
  • Komunikacja w biznesie
  • Rynek usług logistycznych
  • Elementy prawa handlowego

Koszt studiów:
– wpisowe: 100zł
– czesne: 2900zł
– opłata archiwizacyjna oraz za wydanie świadectwa : 130zł.

Słuchaczami mogą być osoby zarządzające i zatrudnione w zakładach opieki zdrowotnej oraz osoby zatrudnione w jednostkach organizacyjnych NFZ, a także wszyscy zainteresowani podniesieniem swojej wiedzy i kwalifikacji w zakresie zarządzania jednostkami ochrony zdrowia. Studia są także atrakcyjną ofertą dla osób pragnących zdobyć nowy i atrakcyjny zawód.

Cele studiów

  • Profesjonalne przygotowanie kadry do efektywnego działania w zreformowanym systemie powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego
  • Usystematyzowanie, aktualizacja i pogłębianie posiadanej wiedzy oraz przećwiczenie różnych, kontrowersyjnych niekiedy, rozwiązań będących koniecznością bieżącego i strategicznego zarządzania jednostkami ochrony zdrowia i ich rozliczaniem

Ramowy program studiów

  • Polityka zdrowotna UE. Unijne środki pomocowe
  • Regionalna polityka zdrowotna
  • Modele organizacji ochrony zdrowia
  • Ekonomika zdrowia
  • Zarządzanie przez jakość w zakładach opieki zdrowotnej
  • Restrukturyzacja i prywatyzacja służby zdrowia
  • Rynek usług medycznych
  • System finansowania organizacji służby zdrowia
  • Podstawy rachunkowości
  • Analiza finansowa
  • Kontraktowanie świadczeń medycznych
  • Etyka dla menedżerów służby zdrowia
  • Elementy prawa medycznego
  • Marketing usług zdrowotnych
  • Zarządzanie kadrami
  • Psychologia w zarządzaniu
  • Podstawy prawa pracy
  • Podstawy zarządzania strategicznego
  • Negocjacje

Koszty studiów:

  • wpisowe: 100 zł,
  • czesne: 2900 zł,
  • opłata archiwizacyjna i za wydanie świadectwa: 130 zł.

ze szczególnym uwzględnieniem modułu dotyczącego monitoringu działalności oświatowej – ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej

Kierownikiem merytorycznym jest: dr Zofia Trancygier – Koczuk

Adresatami studiów są wicedyrektorzy szkół i placówek oświatowo-wychowawczych, nauczyciele pragnący zdobyć uprawnienia do zajmowania stanowiska dyrektora. Studia podyplomowe uprawniają do zajmowania stanowiska dyrektora szkoły /placówki oświatowo –wychowawczej /.

PODSTAWA PRAWNA
-Ustawa z dnia 27 lipca 2005 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym /Dz.U.Nr 164, poz.1365 z późniejszymi zmianami/,
-Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowiska kierownicze w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek /Dz. U. Nr. 184 z dnia 3 listopada 2009r., poz. 1436/.

CEL STUDIÓW

  • wyposażenie uczestników w wiedzę, praktyczne umiejętności oraz narzędzia niezbędne do kierowania szkołą lub placówką opiekuńczo-wychowawczą
  • przygotowanie do prawidłowego i efektywnego zarządzania
  • spełnienie warunków wymaganych do wzięcia udziału w konkursie na dyrektora szkoły.

RAMOWY PROGRAM

  • Podstawy organizacji i zarządzania
    Monitoring działalności oświatowej
    Nadzór pedagogiczny w świetle obowiązującego prawa
    Metodologie badań pedagogicznych. Zarys.
    Ewaluacja zewnętrzna. Organizacja, metodologia, efekty.
    Ewaluacja wewnętrzna w szkole:
    Wybór obszarów poddanych badaniu i określenie standardów.
    Organizacja badania. Triangulacja źródeł i metod. Narzędzia.
    Prowadzenie badań. Problemy komunikacyjne. Etyka badacza.
    Opracowanie wyników i wniosków.
    Wykorzystanie wyników ewaluacji w dalszej pracy.
  • Zarządzanie kadrami. Systemy motywacyjne.
  • Zarządzanie konfliktami w zespole. Negocjacje.
  • Podejmowanie decyzji w warunkach niepewności.
  • Planowanie budżetu szkoły. Zadania organu prowadzącego.
  • Elementy marketingu w promocji szkoły.
  • Elementy psychologii.
  • Prawo oświatowe.
  • Prawo pracy. Karta Nauczyciela.
  • Odpowiedzialność cywilna.
  • Systemy informacyjne w zarządzaniu oświatą.
  • Seminarium dyplomowe.
  • Praktyki w szkole lub placówce oświatowo-wychowawczej.

Koszty studiów
– wpisowe: 100zł
– czesne: 2700zł
– opłata archiwizacyjna oraz za wydanie świadectwa : 130zł.

Celem studiów jest przygotowanie specjalistów do pełnienia ról kierowniczych w instytucjach i przedsiębiorstwach turystycznych oraz w hotelarstwie. W toku nauki słuchacze zapoznają się z prawnymi, organizacyjnymi, marketingowymi i psycho-społecznymi uwarunkowaniami turystyki.

Ramowy program studiów

  • Podstawy turystyki
  • Podstawy hotelarstwa
  • Podstawy zarządzania hotelem
  • Marketing regionalny
  • Promocja usług turystycznych
  • Etyka w turystyce i hotelarstwie
  • Prawo w turystyce i hotelarstwie
  • Komunikacja interpersonalna
  • Zarządzanie czasem w turystyce i hotelarstwie
  • Umowy w turystyce
  • Public Relations – kształtowanie wizerunku
  • Pozyskiwanie funduszy unijnych
  • Agroturystyka
  • Organizacja turystyki w Polsce
  • Finansowanie działalności turystycznej
  • Negocjacje w turystyce i hotelarstwie
  • Zasoby historyczne Polski Północno-Wschodniej
  • Zarządzanie personelem hotelu
  • Analiza zachowań konsumenckich
  • Zasoby przyrodnicze Polski Północno-Wschodniej
  • Elementy protokołu dyplomatycznego i savior vivre
  • Ochrona praw konsumenta
  • Zarządzanie jakością usług hotelarskich
  • Kierunki rozwoju usług turystycznych i hotelarskich
  • Kooperacja w sektorze usług turystycznych
  • Ruch turystyczny w Polsce i na świecie

Koszty studiów:

  • wpisowe: 100 zł,
  • czesne: 2900 zł,
  • opłata archiwizacyjna i za wydanie świadectwa: 130 zł.

Celem studiów jest wykształcenie i doskonalenie u słuchacza praktycznych umiejętności organizowania i prowadzenia działalności PR w firmach, instytucjach i jednostkach samorządu terytorialnego. Słuchacze zostaną wyposażeni w wiedzę dotycząca kreowania wizerunku firmy lub instytucji w warunkach konkurencji rynkowej oraz zasób rozwiązań dotyczących komunikacji z mediami. Szczególna wartością przekazywanej wiedzy jest obszar realizacji działań w zakresie PR Inside.

KORZYŚCI
Studia umożliwią słuchaczom pozyskanie wiedzy o diagnozowaniu wizerunku i określaniu potrzeb firm i instytucji w obszarze Public Relations. Pozwolą na samodzielne budowanie programów PR oraz na ich praktyczną realizację. Zastosowanie nowoczesnych interaktywnych formy zajęć będzie tworzyło warunki do budowy w czasie zajęć wzorców i dobrych praktyk Public Relations, które będą mogły być wykorzystanie z firmach i instytucjach.

SŁUCHACZE
Studia są adresowane do pracowników odpowiedzialnych za kreowanie strategii komunikacji z otoczeniem – klientami, partnerami biznesowymi oraz mieszkańcami. Program studiów w specjalny sposób uzupełnia wiedzę specjalistów działów reklamy i marketingu oraz do osób planujących rozwój własnej kariery w kierunku Public Relations. Studia kierowane są do osób posiadających wykształcenie wyższe, w szczególności do:

– właścicieli i kadry zarządzającej firm i instytucji
– specjalistów ds. marketingu i PR w firmach i instytucjach
– osób zainteresowanych rozwojem zawodowym w kierunku PR
– pracowników agencji reklamowych i freelancerów
– dziennikarzy i pracowników biur promocji instytucji samorządowych
– absolwentów kierunków marketing i zarządzanie

WYKŁADOWCY

Kadrę wykładowców stanowi zespół doświadczonych nauczycieli akademickich z zakresu marketingu oraz praktyków Public Relations, dziennikarzy, specjalistów, pracowników agencji PR. Wykładowcy w procesie dydaktycznym opierają się na praktycznych przykładach i programach PR oraz wykorzystują nowoczesne multimedialne i interaktywne środki komunikacji ze słuchaczami.

RAMOWY PROGRAM

Program obejmuje 196 godzin zajęć, realizowanych w ramach dwóch semestrów – zjazdy sobotnio-niedzielne. Zajęcia będą realizowane metodami interaktywnymi z wykorzystaniem case-ów z zakresu PR oraz zajęć grupowych opartych o projektowanie rozwiązań.

PRZEDMIOTY
Nowoczesny marketing Narzędzia PROpracowywanie i redagowanie tekstów PR PR a komunikacja kryzysowa Wewnętrzny PRPR w Internecie / social mediaAutoprezentacja i wystąpienia publiczneStatystyka i badania w komunikacji marketingowejEvent jako narzędzie komunikacji PRKomunikacja PR w jednostkach samorządu terytorialnegoMarketing w organizacjach non-profit (politycznych, pozarządowych)Etyka w PRCSR jako narzędzie PR

WARUNKI ZALICZENIA I ORGANIZACJA

Studia  trwają dwa semestry. Każdy przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę.
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych otrzymuje się po zaliczeniu wszystkich przedmiotów i zdaniu egzaminu końcowego.

Koszty studiów 
– wpisowe: 100zł
– czesne: 3200zł
– opłata archiwizacyjna oraz za wydanie świadectwa : 130zł.

Kierownikiem merytorycznym studiów jest DR ALINA WARELIS

Studia są adresowane do osób posiadających wyższe wykształcenie, chcących uzyskać specjalistyczne kwalifikacje w zakresie rachunkowości, analizy i oceny działalności podmiotów gospodarczych, zarządzania finansami przedsiębiorstwa. Studia są kierowane również do wszystkich osób zajmujących się zawodowo lub planujących zajmować się w przyszłości rachunkowością i prowadzeniem ksiąg rachunkowych w firmach, a także odpowiedzialnych za politykę finansową podmiotu.

KORZYŚCI
W praktyce istnieje nieustanna potrzeba kształcenie pracowników do służb finansowo – księgowych oraz kadry kierowniczej w zakresie rachunkowości i finansów przedsiębiorstwa.
Potrzeba kształcenia pracowników wynika z zapotrzebowania na zdobycie kwalifikacji do prowadzenia ksiąg rachunkowych w różnych podmiotach gospodarczych oraz z konieczności ustawicznego poszerzania i aktualizacji wiedzy z zakresu praktycznej obsługi finansowej podmiotu gospodarczego przez wszystkich pracowników służb finansowo – księgowych oraz odbiorców sprawozdań finansowych.

CEL STUDIÓW
Kształcenie pracowników do służb finansowo – księgowych oraz kadry kierowniczej w zakresie rachunkowości i finansów przedsiębiorstwa. Celem studium jest przekazanie słuchaczom kompleksowej wiedzy z teorii i nowoczesnej praktyki rachunkowości, praktycznych umiejętności prowadzenia ksiąg rachunkowych w różnych podmiotach gospodarczych, a także wykorzystania sprawozdań finansowych do podejmowania decyzji gospodarczych.

RAMOWY PROGRAM

  • Rachunkowość finansowa
  • Rachunek kosztów
  • Sprawozdawczość finansowa przedsiębiorstw
  • Zarządzanie finansami przedsiębiorstw
  • Analiza finansowa przedsiębiorstw
  • Rachunkowość zarządcza
  • Controlling w przedsiębiorstwie
  • Prawo gospodarcze
  • System podatkowy
  • Ewidencja podatkowa w małych podmiotach gospodarczych
  • Analiza kosztów pracy
  • Komputerowe techniki w rachunkowości i finansach

Koszty studiów 
– wpisowe: 100zł
– czesne: 3400zł
– opłata archiwizacyjna oraz za wydanie świadectwa : 130zł.

Koordynatorem merytorycznym studiów jest Adam Walicki: wieloletni doradca marketingowy czołowych firm regionu, trener sprzedaży, specjalista komunikacji marketingowej oraz wykładowca studiów podyplomowych CKP WSFiZ i studiów MBA.

CEL
Celem studiów jest dostarczenie słuchaczom profesjonalnej wiedzy z zakresu procesu reklamowego i jego poszczególnych etapów / od planowania działań reklamowych przez ich realizację i kontrolę /. Słuchacze nauczą się metodyki zarządzania procesem reklamowym w jego poszczególnych aspektach (marketingowym, organizacyjnym, projektowym, finansowym i kadrowym). W trakcie zajęć  słuchacze poznają zasady funkcjonowania przemysłu reklamowego i poszczególnych rodzajów występujących na nim podmiotów.

KORZYŚCI
Studia umożliwią słuchaczom tworzenie projektów i programów działań reklamowych
oraz zdobycie wiedzy o zachowaniach klienta i procesie tworzenia relacji z klientem
za pomocą technik marketingu interaktywnego. Specjalna obszar korzyści stworzy omawianie „case study” oraz projektowanie działań w oparciu o najlepsze wzorce i dobre praktyki przedsiębiorstw handlowych i przemysłowych, które będą mogły być wykorzystane z firmach i instytucjach oraz agencjach reklamowych.

SŁUCHACZE

Studia są adresowane do osób odpowiedzialnych za tworzenie programów działań reklamowych (strategii i kampanii promocyjnych) oraz osób zainteresowanych doskonaleniem kompetencji zawodowych, w tym na potrzeby uruchomienia własnej działalności gospodarczej.

Do uczestnictwa w studiach zapraszamy osoby posiadające wykształcenie wyższe magisterskie, inżynierskie lub licencjackie, w szczególności:
1. właścicieli i członków kadry zarządzającej firm i agencji reklamowych
2. pracowników działów marketingu w firmach i instytucjach
3. osoby zainteresowane rozwojem zawodowym w zakresie reklamy
4. pracowników biur promocji instytucji samorządowych
5. absolwentów kierunków zarządzania, marketingu i informatyki

WYKŁADOWCY
Kadrę wykładowców stanowi zespół doświadczonych nauczycieli akademickich z zakresu marketingu, dziennikarzy, praktyków reklamy oraz specjalistów z agencji marketingu interaktywnego. W procesie dydaktycznym wykładowcy zastosują nowoczesne techniki multimedialne, zespołowe projektowanie kampanii promocyjnych oraz zajęcia w z zastosowaniem strategicznej gry symulującej funkcjonowanie firmy reklamowej.

RAMOWY PROGRAM
Program obejmuje 196 godzin zajęć, realizowanych w ramach dwóch semestrów – zjazdy sobotnio-niedzielne. Zajęcia będą realizowane metodami interaktywnymi z wykorzystaniem case-ów z zakresu reklamy i marketingu interaktywnego.

PRZEDMIOTY
1. Podstawy marketingu
2. Badania marketingowe
3. Metody analiz rynku reklamowego
4. Podstawowe narzędzia reklamy
5. Psychologia reklamy i zachowania klienta
6. Projektowanie tradycyjnej i interaktywnej kampanii reklamowej – briefing, targetowanie,
wskaźniki
7. Kreacja tradycyjnej i interaktywnej kampanii reklamowej – e-mailing, display, video,
rich media
8. Branding, naming i copywriting
9. Pozycjonowanie i reklama w wyszukiwarkach
10. E-PR – blogosfera, social media i marketing rekomendacji
11. Marketing mobilny
12. Prawo i etyka w reklamie

WARUNKI ZALICZENIA I ORGANIZACJA
Studia  trwają dwa semestry. Każdy przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę.
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych otrzymuje się po zaliczeniu wszystkich przedmiotów i zdaniu egzaminu końcowego.

Koszty studiów 
– wpisowe: 100zł
– czesne: 3400zł
– opłata archiwizacyjna oraz za wydanie świadectwa : 130zł.

Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku ogłasza nabór na II edycję szkolenia z zakresu Specjalizacji I stopnia w zawodzie pracownik socjalny.

RAMY PRAWNE
Program kształcenia w ramach szkolenia w zakresie specjalizacji I stopnia w zawodzie pracownik socjalny, zatwierdzony został decyzją Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 24 lutego 2014 r. Nr  DPS-VI-51112-1056-25-MJ/14(15)

Zgodnie z § 8 ust.2 rozporządzenia Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 kwietnia 2012 r. w sprawie specjalizacji w zawodzie pracownik socjalny (Dz. U. z dnia 8 maja 2012 r. poz. 486), warunkiem przystąpienia do szkolenia z zakresu I stopnia specjalizacji jest spełnianie poniższych wymagań:

1)posiadanie uprawnienia do wykonywania zawodu pracownika socjalnego, uzyskanego na podstawie przepisów z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2013 r. poz.182 z późn. zm.) lub art.5 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o zmianie ustawy o pomocy społecznej (Dz. U. Nr 48, poz.320), lub posiadanie decyzji o uznaniu kwalifikacji w zawodzie regulowanym pracownika socjalnego na podstawie przepisów ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394);

2)posiadanie co najmniej 2-letniego stażu w zawodzie pracownika socjalnego.

CEL SZKOLENIA

Celem szkolenia jest uzupełnienie wiedzy i doskonalenie umiejętności zawodowych pracowników socjalnych.

Planowane rozpoczęcie II edycji szkolenia  – październik 2015 r. – zakończenie czerwiec 2016 r.

W ramach szkolenia oferujemy bezpłatnie:

  • materiały szkoleniowe;
  • możliwość korzystania z bogatego księgozbioru Biblioteki Wyższej Szkoły
  • Finansów i Zarządzania w Białymstoku;
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia;
  • możliwość korzystania z parkingu na terenie Uczelni

REALIZACJA ZAJĘĆ

Realizacja zajęć planowana jest w systemie niestacjonarnym – w soboty i niedziele, co dwa tygodnie (z uwzględnieniem świąt i przerwy międzysemestralnej).

Program szkolenia obejmuje 190 godzin dydaktycznych, realizowanych w 11 zjazdach.

Zajęcia rozpoczynają się od godz. 9.00 i nie trwają dłużej jak do godz. 19.00 w soboty i do godz. 17.00 w niedziele.

Osoby zainteresowane prosimy o wypełnienie Formularza zgłoszeniowego, dostarczenie prawidłowo wypełnionego i podpisanego Formularza oraz innych wymaganych dokumentów.

Dokumenty można składać w godz. 7.30-15.30 w:
– WSFiZ w Białymstoku, ul. Ciepła 40, budynek E pokój 406.

lub przesłać pocztą na adres:
Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku
Centrum Kształcenia Podyplomowego
15-472 Białystok
ul. Ciepła 40
z dopiskiem „Specjalizacja pracownik socjalny I stopnia”

DANE DO DOKONYWANIA WPŁAT I NUMER KONTA

BANK PEKAO S.A.: 19 1240 5211 1111 0000 4929 0899

W tytule przelewu należy wpisać: Specjalizacja I stopnia.
Należy także podać imię i nazwisko osoby, której wpłata dotyczy

 

 

WARUNKI ZALICZENIA I ORGANIZACJA
Studia trwają dwa semestry. Każdy przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę. Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych otrzymuje się po zaliczeniu wszystkich przedmiotów i zdaniu egzaminu końcowego.

Koszty studiów 
– wpisowe: 100zł
– czesne: 3400zł
– opłata archiwizacyjna oraz za wydanie świadectwa : 130zł

Cena za szkolenie nie obejmuje:
•opłaty za egzamin (wnosi się ją po zakończeniu szkolenia na rachunek Regionalnej Komisji Egzaminacyjnej, co najmniej 30 dni przed egzaminem);
•noclegów i wyżywienia.

DOKUMENTY DO POBRANIA
Formularz zgłoszeniowy
Zaświadczenie o zatrudnieniu
Oświdczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych